عدالت adalet

عدالت adalet

مراسـم تحلیـف اوبـاما

مراسـم تحلیـف اوبـاما

قانون اساسی آمریکا رییس‌جمهوری این کشور را ملزم می‌کند تا مراسم سوگند را ظهر 20 ژانویه انجام دهد، اما از آنجا که امسال این روز مصادف با یکشنبه شده بود مراسم تحلیف بطور مختصر در کاخ سفید انجام شد. در این مراسم، "باراک اوباما" در ساعت 11:55 دقیقه همانروز به وقت محلی با حضور "جان روبرتس" رئیس قضات دیوان عالی آمریکا در اتاق آبی کاخ سفید بطور رسمی سوگند ریاست جمهوری را ادا کرد.

اوباما در اتاق آبی کاخ سفید گفت: "من سوگند یاد می کنم که همه وظایف ریاست جمهوری ایالت متحده را صادقانه انجام دهم و با کمک خداوند، برای محافظت و دفاع از قوانین آمریکا همه تلاش خود را خواهم کرد." بانوی اول آمریکا، میشل اوباما، دخترانش ساشا و مالیا و چند گزارشگر محدود شاهد این مراسم سوگند بودند.

بر این اساس مراسم تحلیف عمومی با تشریفات کامل در روز دوشنبه 21 ژانویه در مقابل کنگره آمریکا با حضور مردم، مقام های بلندپایه سیاسی و نظامی آمریکا در واشنگتن دی سی مجددا برگزار شد. این روز مصادف با زادروز رهبر مورد احترام حقوق مدنی (مارتین لوترکینگ) نیز بود.

در این مراسم که با تشریفات گسترده و در حضور جیمی کارتر و بیل کلینتون و همسرانشان برگزار شد، اوباما رسما به عنوان چهل و چهارمین رییس جمهور آمریکا سوگند یاد کرد. این هفتاد و پنجمین مراسم رسمی تحلیف یک رییس جمهور آمریکا بود.

پیش از تحلیف اوباما، معاون وی جو بایدن سوگند یاد کرد. خانواده باراک اوباما و جو بایدن معاون رییس جمهور آمریکا نیز در این مراسم حضور داشتند. باراک اوباما، با به جا آوردن مراسم تحلیف، دور دوم دوره چهارساله ریاست جمهوری خود را به طور رسمی آغاز کرد. او همچون چهار سال پیش نام کامل خود باراک حسین اوباما را در مراسم سوگند ریاست جمهوری بر زبان آورد.

باراک اوباما طی سخنانی در این مراسم گفت این مراسم نشان می دهد که دموکراسی کشور ما بر اساس رنگ پوست و نژاد بنا نشده است. او با ایراد سخنرانی تا حدودی برنامه خود را برای دومین دوره ریاست جمهوری مشخص کرد و ادامه داد که باید برای چالش‌های جدید راه حل‌های تازه پیدا کنیم. هیچ کسی به تنهایی نمی‌تواند فرزندان ما را برای دنیای آینده آماده کند. اوباما همچنین مدعی شد که آمریکا به عنوان یک قدرت برتر در سراسر جهان خواهد ماند و از دموکراسی در سراسر دنیا از جمله خاورمیانه پشتیبانی خواهد کرد.

سعیدی


https://get.cryptobrowser.site/2738817
نویسنده: atila ׀ تاریخ: جمعه 6 بهمن 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

درباره وبلاگ

Welcome to the blog of justice


لینک دوستان

لینکهای روزانه

جستجوی مطالب

طراح قالب

CopyRight| 2009 , adalet.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.COM